Henkilöstövuokraajasta HR-kumppaniksi

StaffPoint-konserni on 130 m€ liikevaihdolla henkilöstöalan johtavia toimijoita ja yksi Suomen suurimmista työnantajista. Viime vuosina StaffPoint on panostanut merkittävästi koko työelämän kaaren kattavien palvelujen ja digitaalisten työvälineiden kehittämiseen. Henkilöstövuokraajasta on kehittynyt täyden palvelun strateginen HR-kumppani asiakkailleen. Nyt yhtiön kasvua ja palvelukehitystä lähtee vauhdittamaan uusi pääomistaja Sponsor Capital.

Suomalainen pääomasijoitusyhtiö Sponsor Capital on 5.10.2017 solmitun sopimuksen toteuduttua StaffPoint-konsernin uusi enemmistöomistaja. Vanhoina omistajina jatkavat työeläkeyhtiö Varma ja StaffPointin johto. Sopimus vaatii kilpailuviraston hyväksynnän.
"StaffPoint on viime vuosiin saakka tunnettu henkilöstövuokrausalan yrityksenä. Vuonna 2012 aloitimme määrätietoisen palvelutarjooman kehitystyön kohti täyden palvelun HR-taloa. Iloksemme voimme todeta, että olemme onnistuneet. Kehitystyö yhdessä asiakkaiden kanssa jatkuu – haluamme luoda heille etumatkaa", konsernijohtaja Mika Kiljunen kertoo.

Kiljusen mukaan panostukset kokonaisratkaisuja tuottaviin palvelumalleihin ovat saaneet asiakkailta kiitosta. Kumppanuus kansainvälisen Randstadin kanssa on tuonut toimintaan globaalia skaalautuvuutta.

"Meillä on tarjota alan monipuolisimmat palvelut, joissa yhdistyvät mm. arvostetut johdon suorahakupalvelut, eritasoiset rekrytointipalvelut, henkilöstövalmennus-, ura- ja työvoimapalvelut sekä käyttäjiensä kiittämä myStaff-resursointijärjestelmä. Tuotamme niistä asiakkaan näköisiä ja mittaisia ratkaisuja – olipa kyse suuresta ulkoistuksesta strategiselle kumppanillemme tai uuden uran löytämisestä yksittäiselle työnhakijalle", hän toteaa.

Työnantajan markkinasta kohti osaajien markkinaa

Vielä viime vuoden alussa työmarkkina kehittyi työnantajien ehdoilla. Nyt asetelma on kääntynyt monin paikoin päälaelleen: osaamisesta on useilla aloilla pulaa ja se on elinkeinoelämän kasvun esteenä.

"Työnantajien on puhuteltava osaajia oikealla tavalla ja oikeaan aikaan. Näihin vaatimuksiin myös HR-kumppanin työkalujen ja asiantuntemuksen on vastattava, ja meillä ne ovat olleet palvelukehityksen ytimessä. Uusi pääomistajamme haluaa panostaa tähän kilpailutekijään luoden sille kasvua ja vahvempaa kysyntää", Kiljunen sanoo.

Visiona Paras Työn Tekijä – niin henkilöstölle kuin asiakkaillekin

Sponsor Capitalin partneri Juuso Kivinen näkee lähes 12 000 työntekijää työllistävän StaffPointin suuren potentiaalin.

"Olemme ylpeitä ja iloisia päästessämme yhdessä ammattitaitoisen johdon ja henkilöstön kanssa jatkamaan yhtiön kehittämistä. Alan vahvat kasvunäkymät, tilapäistyövoimaratkaisujen kasvava tarve ja StaffPointin hyvä asema markkinoilla luovat hyvän pohjan vastata tulevaisuuden haasteisiin ja tarpeisiin mielenkiintoisella kasvumarkkinalla", Kivinen toteaa.

"StaffPointin visiona on olla Paras Työn Tekijä – niin henkilöstölle kuin asiakkaille", konsernijohtaja Mika Kiljunen kiteyttää.

PDF-muotoinen tiedote FIN täällä LINKKI
PDF-muotoinen tiedote ENG täällä LINKKI

Lisätietoa:
StaffPoint-konserni, konsernijohtaja Mika Kiljunen, mika.kiljunen@staffpoint.fi, 0400 815 597 Sponsor Capital, Partner Juuso Kivinen, juuso.kivinen@sponsor.fi, 050 521 1444